Sådan bliver du en god iværksætter

Der er rigtig mange parametre, du skal jonglere og have styr på, for at blive en god iværksætter. Det hele starter med en god idé, der skal gøres til virkelighed. Hvis det dog bare var så enkelt. Du kan sagtens have en god idé, priser der udkonkurrerer konkurrenterne og et fantastisk produkt, uden at få solgt din vare eller ydelse. Det hele kan koges ned til et spørgsmål om kundegrundlag og etablering af en kundegruppe. Hvordan gør man så lige det? Det vil vi komme nærmere ind på i denne artikel.

Nå ud til dine kunder

Der er flere måder, hvorpå du kan nå ud til dine kunder. Enten ved markedsføring eller ved telefonsalg. Online markedsføring i form af reklamer kan være ret sporadisk. Hermed menes der, at du kan poste en hel masse penge i reklamer, som ikke når ud til de rette forbrugere, hvorfor reklamerne ikke fører til salg. Google Ads er en smule mere målrettet, da du betaler for de klik, der foretages på dit link. Disse klik foretages af interesserede potentielle kunder. Vil du gerne helt ind til den hårde kerne af potentielle nye kunder, er telemarketing et oplagt valg. Dette kan partnerdialog.dk hjælpe dig med.

Det er ofte nemmere at få en handel i hus, når man sidder personligt over for en kunde. Disse møder kræver dog, at nogen booker møderne. Her er det oplagt at hyre et telemarketingsfirma, der kan stå for denne del. De serverer simpelthen potentielle kunder på et sølvfad. Det er så din opgave at lukke handlen, når du sidder i et møde med kunden.

Godt samarbejde med et telemarketingsfirma

Når du hyrer et telemarketingsfirma til at skaffe møder med kunder, er det vigtigt, at de bliver sat godt ind i:

  • Hvad det er for et produkt, du sælger.
  • Hvorfor dit produkt skiller sig ud i forhold til dine konkurrenter
  • Hvilke spørgsmål, kunder tit sætter ved dit produkt

Det er dertil også relevant at have styr på dine ønsker til kunden:

  • Hvor mange kundemøder, du ønsker
  • Hvilke kriterier de rette kunder skal opfylde
  • Hvad, der vil gøre mødet med kunden interessant for dig

Desto flere oplysninger, du giver telesælgerne, desto bedre kan de tune sig ind på de helt rigtige kunder. Vælg også et telemarketingfirma, der gør en dyd ud af at behandle information fra kunderne. Desto mere info de noterer ned, desto bedre forberedt er du til mødet.